צוות התכנית

אוניברסיטת רייכמן, מכון האקומי ישראל ו-MAPS Israel

צוות ההוראה

דר׳ עידו סימיון, Ph.D.,- מרכז אקדמי ומנהל התוכנית, מייסד-שותף של מכון האקומי ישראל ומורה בכיר לגישת האקומי (האקומי היא גישה לפסיכותרפיה דינמית-חוויתית מבוססת מיינדפולנס אשר נלמדת במרכזים בכל העולם). הוא בעל דוקטורט בפסיכולוגיית מזרח-מערב ותואר שני בפסיכולוגיית סומאטית (גוף-נפש) מטעם מכון קליפורניה ללימודים אינטגרליים (CIIS). בנוסף, עידו שימש כחוקר קליני במחקר המאושר על ידי ה-FDA שבודק את השפעת תרפייה מבוססת MDMA על פגועי טראומה (PTSD). הוא מורה בכיר בשיטת טיפול חדשנית זו מטעם האגודה הרב תחומית ללימודים פסיכדליים (MAPS) ובעל רישיון של מטפל זוגי ומשפחתי מטעם מדינת קליפורניה (MFT). עידו מלמד ומטפל במכון האקומי בהוד השרון.

דר' קרן צרפתי, Ph.D, MFT– מייסדת שותפה והמנכ"ל של MAPS Israel, ומייסדת שותפה ומורה בכירה במכון האקומי ישראל. קרן מנהלת מחקרים הבודקים את ההשפעה של פסיכותרפיה משולבת חומרים מרחיבי תודעה וחוקרת קלינית במחקר קליני מלווה FDA, הבוחן את ההשפעה של פסיכותרפיה משולבת MDMA על חולי PTSD קשים. היא ממקימות התוכנית לתואר שני באוניברסיטת חיפה לפסיכותרפיה אינטגרטיבית: גוף, נפש, רוח.

קרן היא בעלת תואר שני בפסיכולוגיה סומטית ודוקטורט בפסיכולוגיה של מזרח-מערב, שניהם ממכון קליפורניה ללימודים אינטגרליים בסן פרנסיסקו. היא מתמחה בשילוב פסיכותרפיה פסיכודינמית מבוססת-מיינדפולנס עם פסיכותרפיה סומטית, פסיכותרפיה של התקשרות, פסיכולוגיית טראומה ופסיכולוגיה טרנספרסונאלית. גישתה מבוססת על הפסיכולוגיות המערביות המסורתיות בשילוב המסורות הרוחניות המזרחיות והשמאניות.

אחראי המחקר

מר ליאור קריצמן – פסיכולוג קליני מומחה וחוקר בתחום הפסיכולוגיה. כמטפל, הוא עובד בגישה אינטגרטיבית, שמשלבת תרפיית קבלה ומחויבות (ACT) ופסיכולוגיה התייחסותית. ליאור עוסק במחקר של המנגנונים הפיזיולוגיים והמוחיים של פסיכותרפיה בשילוב עם MDMA לטיפול בהפרעת דחק פוסט-טראומתית.

עבודתו האקדמית, במסגרת התואר השלישי באוניברסיטת תל אביב ובשותפות עם מרכז סגול למח ותודעה באוניברסיטת רייכמן, עוסקת באופן שבו תשומת הלב לתחושות גופניות פנימיות קשורה לעיבוד מידע ראייתי ושמיעתי שמגיע מהסביבה ועל וויסות רגשות. בנוסף, ליאור הוא בוגר מסלול ההכשרה הייחודי לפסיכותרפיה בשילוב עם MDMA של ארגון MAPS.

מרצים.ות אורחים.ות

דר' עודד ארבל, .M.D – פסיכיאטר ופסיכותרפיסט. מנהל היחידה לטיפול יום "גבים" במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, אשר עוסקת בעיקר בטיפול בטראומה מורכבת, דכאון וחרדה וראש היחידה לטיפול ומחקר פסיכדלי בביה"ח. ראש התכנית להכשרת מטפלים בפסיכותרפיה מבוססת חוויה במרכז המיינדפולנס המדברי, בחצרים. בוגר התכנית לפסיכותרפיה בגישה אנליטית באונ' ת"א. מטפל בשיאצו ובעל חגורה שחורה באמנויות לחימה. תלמיד ומורה בדרך הזן, מנחה ומתרגל מדיטציה ומתעניין ועוסק בשילוב הקליני והמחקרי שבין פסיכותרפיה, זן בודהיזם, גוף, רוחניות ופסיכדליה.

גב' טל ארנון- מטפלת בפסיכותרפיית גוף-נפש-רוח. היא דוקטורנטית לפסיכולוגיה טרנספרסונלית ובעלת תואר שני בפסיכותרפיה סומאטית (גוף – נפש) מטעם מכון קליפורניה ללימודים אינטגרליים. טל חוקרת שיטות טיפול בטראומה ואת השילוב בין רפואת ילידים מסורתית ורפואת המערב. שיטות הטיפול שלה משלבות פסיכותרפיית גוף-נפש, קרניו-סאקרל, שמאניזם, טיפול בשיטת האקומי, עבודה עם טראומה התפתחותית, פסיכותרפיה משלבת שמאניזם, שירה שמאנית ועוד.

היא מלמדת פסיכותרפיה ושמאניזם בתוכנית לתואר שני בפסיכותרפיה אינטגרטיבית באוניברסיטת חיפה ומלמדת קורסים למטפלים אודות שילוב של עבודה מסורתית עם הטיפול המודרני באמצעות כלי ריפוי אותנטיים ומסורתיים שלמדה מילידים וממרפאים שמאנים.

דר' ריק דובלין, Ph.D.- המייסד והנשיא של האגודה הרב תחומית ללימודים פסיכדליים (MAPS). הוא קיבל את הדוקטורט שלו במדיניות ציבורית מבית הספר קנדי לממשל בהרווארד, שם כתב את עבודת הגמר שלו על הסדרת השימושים הרפואיים של פסיכדליה ומריחואנה. את עבודת המאסטר שלו, גם היא מהרווארד,  כתב ריק על סקר של אונקולוגים על מריחואנה מעושנת לעומת גלולת THC הניטלת דרך הפה על מנת לשלוט בבחילות של חולי סרטן. התזה שלו לתואר ראשון בניו קולג' של פלורידה הייתה מחקר המשך לניסוי הקלאסי בן 25 השנים ״של יום שישי הטוב״, מחקר שהעריך את הפוטנציאל של סמים פסיכדליים בהקשר חוויות דתיות. הוא גם ערך מחקר המשך (לאחר 34 שנים) לניסוי של טימותי לירי בכלא קונקורד.  ריק למד אצל ד"ר סטניסלב גרוף והיה בין הראשונים שהוסמכו לטפל ב-Holotropic Breathwork. ייעודו המקצועי הוא לסייע בפיתוח הקשרים משפטיים לשימושים מועילים לתרופות פסיכדליות ולמריחואנה, בעיקר כתרופות מרשם אך גם לצמיחה אישית בקרב אנשים בריאים. חזונו הוא להפוך בסופו של דבר למטפל פסיכדלי בעל רישיון חוקי. ריק הקים את MAPS ב-1986, וכיום מתגורר בבוסטון עם אשתו וכלבלב, בבית עם שלושה חדרים הריקים מילדיו שסיימו קולג' והחלו במסעות חייהם. 

דר' עידו הרטוגזון, Ph.d.-  כותב וחוקר פסיכדליה מאז 2007. דר' הרטוגזון הוא חבר סגל בכיר באוניברסיטת בר אילן. ספרו טכנומיסטיקה: תודעה בעידן דיגיטלי (2009) היה הספר העברי הראשון שעסק בנושא הפסיכדלי בהרחבה. ספרו השני American Trip: Set, Setting and the Psychedelic Experience in the 20th Century עסק בהבניה התרבותית של חוויות משנות תודעה עם פסיכדלים וראה אור (2020) בהוצאת MIT. הרטוגזון כותב את הטור "משנה תודעה" בעיתון הארץ.